Monday, February 19, 2018

Tee ise: Vahustatud kehakreem



Ilmad on just talvisemaks läinud, nahk vajab ehk rohkem niisutust. Ta on Su kõige suurem organ ja tahab, et ta eest hästi hoolitsetaks.
Igaüks meist oskab poest keemiliste lõhnaaineid, DEA, BHA, ftalaatide, alkoholi, sulfaatide, parabeenide jm sisaldavat kreemi osta. Paljud meist on kunagi ka ostnud. Oleme ausad, enamus on.


Mul oli juba keskkoolis välja kirjutatud nimekiri firmadest, kes teevad loomkatseid ja kes ei tee. Milliseid firmasid eelistada. Ning et märgistus "öko" ei tähenda veel looduslikku toodet. See oli umbes 15aastat tagasi. A l a t i peab lugema koostist ja vajadusel tootjale täpsustavaid küsimusi esitama. Sealt alates olen pööranud suuremat tähelepanu sellele tihti kirbukirjas olevale tekstile toote tagaküljel.
Kui Sa oled mõelnud, kuidas nad ikkagi seda kreemi teevad, siis tead.. tee parem ise 🙂
Mina ka ei tea, miks kõiki neid väidetavalt "niiskust hoidvat" ja "struktuuri parandavat" on vaja sinna sisse toppida. Ma ei ole keemik, kutseline koolitaja ega ühegi kosmeetikafirma palgal. Mulle ei saadeta ühegi tootja poolt tasuta tooteid testimiseks ega pushimiseks. Aina enam ja enam pööran ma tähelepanu sellele, mida kasutan. Ma tahan olla enda keha vastu parem. Ja jagada seda, mida olen valmistanud. Sul on alati õigus teha omapoolseid täiendusi. Nagu ma olen varem kirjutanud, siis suhtu oma tegemistesse loominguliselt.
Siin on üks lihtne vahustatud kehakreem, mis rõõmustab ka kõige kuivemat ja karedamat nahka. Sobib ideaalselt ka kandadele, küünarnukkidele, punetavale ja ärritunud nahale.
Ka beebidele ja väikelastele, kui vaja.
Taas on vaja võimalikult vähe komponente. Lihtsad asjad on kõige paremad.
Võta võrdses koguses:
✔️kakaovõi (vali #Biomarket või #Ökosahver)
✔️sheavõi (#MTUMondo)
✔️kookosõli (#Loodusvägi)
Leia kapist üks väike pott. Pane sinna veidi vett. Sinna sisse aseta kuumakindel anum, kus sees võided sulatada.
Mina leidsin #Uuskasutuskeskus est klaaskannu. Mitte liiga kõrge ja mitte ka liiga madala. Vist oli eelmises elus kohvikann. Tere tulemast uude kasutusse!:)
Lülita pliit tööle. Mina panen tavaliselt 5-6astemele (maksimum on 9). Lisan kakaovõi, lasen tal veidi sulada. Seejärel libistan sheavõi juurde ja varsti läheb kookosõli neile seltsiks. Sulavad kõik koos.
Kui rasvad on sulanud, tõsta nõu veest välja. Pane ta veidikeseks rätikule jahtuma.
Siis tõsta külmkappi tahenema. See võtab umbes 30minutit aega. Just paras aeg, et rahulikult teed keeta. Kui ilmad külmemad olid, panin topsiku akna taha. Seal tahkus kiiremini.

Tõsta nüüd nõu taas toasooja. Segu on kas poolenisti või täielikult tahenenud.
Kas Sul mikser on? Kõige tavalisem mikser, millega tainast segad, sobib ideaalselt. Hakka vuristama. Aegamööda muutub salv aina heledamaks ja kreemjamaks. Mulle meeldib väga vaadata seda protsessi ja mõelda, kuidas hele valgus joana kreemi sisse valgub. Otsik muudkui keerleb kreemi sees ja lõhn on vapustav. Kakaovõi aroom on nii vastupandamatu, et lõhnast saab kõhu täis. Sheavõi lisab toitvat niisutust, kookosõli toob kergust ja õhulisust.

Kuidas Su kreem tundub? Piisavalt kerge ja ideaalne? Võta näpuga topsikust ja proovi. Saad kenasti määrida?
Kui Sulle tundub, et kreem on liiga tihke ja soovid voolavamat kreemi, vahusta edasi. Vahustamise ajal lisa umbes 1supilusikatäis mandliõli. Või jojobaõli. Või nisuidu. Valik on Sinu.
Arvesta, et kakaovõi saavutab täieliku tahkumise 24tunni möödudes. Seega võib Su kreem minna kõvemaks.
Tammtiditamm. Kreem ongi valmis. Mõtle, Sa ise valmistasid just nüüdsama ühe päris kreemi! Kuidas tähistada? Kreemita end üleni sisse! Su nahk tänab Sind🙏
Nahk on kreemitatud? Nüüd võid näpud puhtaks ka limpsida. Nii puhas on.
Seepärast ongi turvaline kasutada toidukvaliteediga võideid (food grade).

Võta oma lemmikud eeterlikud õlid ja lisa kreemile. Saad lisatoimega kreemi ja aroomi.
Kui ma olen looduskosmeetikatootjatelt küsinud, kust nad oma eeterliku õli saavad, siis nad ei vasta midagi! Ükskord keerati mulle lausa selg. Kuidas ma saan usaldada firmat, kes keeldub mulle eeterliku õli puhtust kinnitamast? Ma ei oota kunagi, et avaldataks ärisaladus ja paljastataks tellimise koht. Soovin vaid lisainfot eeterliku õli kasvutingimuste, valmistamise meetodi ja sisalduse kohta. Jaa, vahel müüakse eeterliku õlina ka toodet, kus on 10% eeterlikku õli ja 90% baasõli.
Taimed, mis kasvavad farmides kasvuhoones või taimed oma looduslikus kasvukeskkonnas? Puhtuse kvaliteet on väga oluline! Ka puhas eeterlik õli, mida on nt alkoholi destillatsiooniga saadud, ei pruugi olla nii hea kui puhas õli külmpressi või aurdestillatsiooniga.
Kui kreemi sisalduses on kirjas fragnance, siis on see sünteetiline lõhn ja naturaalsusega ei ole siin midagi pistmist. Kas need ülitugeva aroomiga loodustooted peavadki nii lõhnama?
Mulle meeldib Doterra. Eeterlikele õlidele tehakse mitu testi, enne kui müüki paisatakse. Klienditeenindus vastab alati mu küsimustele. Õlid tulevad taimede parimatest looduslikest kasvukeskkondadest.

Olen oma valmistatud kreemi kasutanud nüüd külma ilmaga ka näol. Kaitseb tõhusalt.
Vahustatud kreem on omal kohal eriti peale soodaga näopuhastust. Nahk jääb nii siidine.

Võid kreemi valmistamiseks kasutada muid võideid ja õlisid. Katseta. See on mäng ja igal sajal juhul tuleb uduhuvitav kreem välja!
Ma olen nüüdseks mitmeid erinevate võiete ja õlidega kreeme teinud. Need on osutunud väga populaarseks. Aitäh💗

Nipp: Enne juustepesu määri õrn kiht kreemi juukseotstele ja lase 10-15minutit toimida. Töötab niisutavalt, toidab juukseid ja kaitseb neid murdumise ja lõhenemise eest. Hiljem pese juukseid nagu tavaliselt.
💙Täna ennast, et nii mõnusa kreemiga hakkama said 🙂 Hiphurraaa!💙

No comments:

Post a Comment